Halaman

Pengikut

Selasa, 20 Julai 2010

JOM BOWLING SISWI UTM..


SKUDAI- 18 Julai 2010(Ahad). Lujnah Sukan dan Kebudayaan (LSK) Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Teknologi Malaysia (PMIUTM) dengan kerjasama Jabatan Hal Ehwal Wanita Islam (HEWI PMIUTM) telah berjaya menganjurkan satu program berbentuk riadah iaitu kejohanan bowling bersama mahasiswi baru yang mendaftar di UTM pada sesi 2010/2011. Seramai 30 orang mahasiswi UTM telah menyertai kejohanan yang bertemakan “Ukhuwwah dibina, Keserasian Tercipta” ini. Kejohanan tersebut yang telah dijayakan di Skudai Bowl, Skudai Parade, Johor.


Peserta berkumpul di perhentian bas FAB dan bertolak ke tempat kejadian pada jam 10 pagi dengan menaiki bas. Setelah tiba di sana, peserta dibahagikan kepada sepuluh kumpulan di mana satu kumpulan terdiri daripada tiga orang.


Turut serta saudari Saidatun Nor binti Awang @ Dahlan, Naib Presiden 2 PMIUTM merangkap Pengerusi HEWI PMIUTM. Kejohanan dimulakan dengan ucapan alu-aluan ringkas dari saudari Saidatun Nor. “Ini merupakan program permulaan untuk mahasiswi baru dan InsyaAllah terdapat lebih banyak program yang akan menyusul khas untuk siswi di UTM”, katanya di dalam ucapan ringkas tersebut.


Setelah selesai ucapan saudari Pengerusi HEWI, para peserta mengambil tempat masing-masing dan memulakan permainan. Kejohanan ini berakhir pada pukul 12 tengahari dan penyampaian hadiah disempurnakan. Antara hadiah yang dianugerahkan kepada peserta ialah Ratu Bowling yang disandang oleh Saudari Intan Farhana binti Idris dengan 188 jatuhan pin. Juga terdapat anugerah lain seperti Ratu Bola Longkang dan juga Ratu Bola Lepas ke Belakang.


Setelah itu, para peserta berjalan-jalan di sekitar Skudai Parade sambil membeli-belah. Sekitar pukul 1 tengahari, peserta bertolak pulang ke UTM. Turut memberi sokongan serta menyertai kejohanan ini ialah wakil daripada Majlis Perwakilan Mahasiswa (MPM) UTM, Saudari Nur Syazana binti Azahar dan juga Saudari Siti ‘Amirah binti Basirun.


Laporan oleh: Nurul Syaiima Othman, Setiausaha Jabatan Hal Ehwal Wanita Islam (HEWI) PMIUTM.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan