Halaman

Pengikut

Selasa, 17 Ogos 2010

Kem Jati Diri Siswi [KEJASIS '10]

Pihak Jabatan Hal Ehwal Wanita (HEWI PMIUTM) telah berjaya mengadakan Kem Jati Diri Siswi [KEJASIS '10] khas untuk mahasiswi UTM di Punggai Bayu Resort, Teluk Ramunia, Kota Tinggi pada 13, 14 dan 15 Ogos baru-baru ini. Kem ini telah disertai hampir 50 orang peserta dan diisi dengan pelbagai aktiviti dan pengisian bagi memenuhi objektif program iaitu memantapkan jati diri mahasiswi sekaligus mengasah bakat mahasiswi dalam bidang kepimpinan dan juga sahsiah.

KEJASIS '10 yang diadakan pada bulan Ramadhan ini telah berjaya membina keyakinan diri dan kekuatan jiwa para pesertanya di samping meraikan bulan Ramadhan yang mulia ini.

Banyak pengisian dan aktiviti yang telah dijalankan bagi memenuhi tuntutan objektif antaranya ceramah yang disampaikan oleh Ust Fariiqul Amin yang bertajuk "Keintelektualan Wanita" yang menyingkap kepentingan ilmu kepada wanita dalam meniti arus kehidupan masa kini yang memerlukan kepakaran dan kebijaksanaan wanita dalam pelbagai bidang.

Selain itu, ceramah dari Ustazah Thurayya yang mengisi slot ceramah pada hari Ahad yang bertajuk "Peribadi Diri Remaja" yang banyak menyentuh tentang peribadi sepatutnya sebagai seorang muslim dan sekaligus sebagai agen perubahan kebaikan kepada masyarakat.

Di samping juga, tidak ketinggalan akitiviti pengisian dan pemantapan rohani seperti solat terawih berjemaah, tadarus Al Quran, qiamullail dan sebagainya.

Antara gambar yang sempat dirakamkan semasa aktiviti dijalankan ;


Pihak HEWI PMIUTM mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua ahli jawatan kuasa yang melaksanakan dan menjayakan KEJASIS '10 dan juga peserta program yang menyertai KEJASIS '10. Terima kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan